Prowadzenie pełnych ksiąg handlowych
Nasze biuro rachunkowe świadczy usługi w zakresie prowadzenia pełnych ksiąg handlowych. Nasi specjaliści posiadają niezbędne kwalifikacje oraz wieloletnie doświadczanie. Oferujemy Państwu rzetelne i przejrzyste prowadzenie pełnych ksiąg handlowych, dzięki którym otrzymują państwo pełną ewidencję dochodów i kosztów prowadzenia działalności.
Ceny świadczonych przez nas usług uzależnione są m.in. od rodzaju prowadzonej działalności, liczby dokumentów oraz transakcji dewizowych.
W ramach pełnej księgowości prowadzimy:
- dzienniki,
- księgę główną,
- księgi pomocnicze,
- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych,
- inwentarz, czyli wykaz składników aktywów i pasywów.
Kiedy należy prowadzić pełną księgowość?
Prowadzenie pełnej księgowości wymagane jest od dużych i wysokodochodowych przedsiębiorstw. Ma to na celu klarowne przedstawienie sytuacji finansowych firm, których przychody są zdecydowanie większe niż jednoosobowych działalności. Oprócz wielkości przedsiębiorstwa oraz jego dochodów o konieczności prowadzenia pełnej księgowości decyduje charakter działalności, a także lokalizacja siedziby w naszym państwie.
Pełną księgowość handlową muszą prowadzić:
- spółki handlowe;
- przedsiębiorstwa działające na podstawie prawa bankowego, przepisów o obrocie papierami wartościowymi, funduszach inwestycyjnych i emerytalnych, działalności ubezpieczeniowej lub reasekuracyjnej, spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych;
- samorządy gmin, powiatów i województw;
- jednostki i zakłady budżetowe;
- jednostki prowadzące działalność dzięki subwencjom lub dotacjom.